Premagovanje lenobeGoro dela razdelimo na manjša opravila in zmogli bomo več, kakor smo mislili

Lenoba je vseh grdob grdoba, pravi pregovor in ta grdoba spada tudi med glavne grehe, ki so vir ostalih grehov. Po drugi strani pa pravijo, da ni lenih ljudi, ampak so samo tisti ki niso motivirani, kar tudi drži.

Za lenobo bi lahko rekli, da je odsotnost ali pomanjkanje zavzetosti, delavnosti in gorečnosti. Len človek ponavadi ni srečen. Malo česa se loti, ker gaje strah, možnih ovir in ker ima odpor do vsega, kar vključuje kakšen napor. Posledično pa je prikrajšanj za zadovoljstvo in veselje ob doseženih rezultatih in ob razvijanju svojih sposobnosti. Lenuh je človek, ki zakopava svoje talente, pravi Tomaž Špidlik.

Nihče od nas si ne želi biti len in len človek je pravzaprav žrtev svoje lenobe, a kako jo lahko premagamo? Če bi pričakovali spremembo od danes na jutri, bi v večini primerov pričakovali preveč. A kot pravi pregovor: počasi se daleč pride, tudi pri premagovanju lenobe lahko postopno razvijamo marljivost. Lenega človeka je strah ovir in naporov, zato je smiselno, da napore in ovire razdelimo na čim manjše koščke. Če bi gospodinja že vnaprej videla vso posodo, ki jo bo v svojem življenju pomila, bi gotovo obupala. Ker pa pomije vsak dan le posodo od tistega dneva, pa kar gre...Poleg tega je dobro, da se urimo v premagovanju naporov in ovir-na začetku manjših in potem vedno večjih- s čemer postopoma izgubljamo strah in odpor pred njimi.

Ujemimo dobre navdihe
Lenoba je greh opuščanja dobrega. Da bi se ji postavili po robu je najbolje, da dobre stvari, ki nam pridejo na misel naredimo takoj. Potrebno je le malo napora, da jih naredimo, takrat, ko nam pridejo na misel, ali da naredimo vsaj prvi korak ali pa načrt zanje. Če dobre misli spuščamo mimo, ne da bi jih izkoristili delamo tako, kot bi imela jadrnica spuščena jadra. Pozitivne misli so kot veter, ki nam pomagajo delati dobro, če jih znamo ujeti v jadra svoje duše.

Ko razmišljamo o določeni stvari se je tudi lažje lotimo oz. moramo vložiti manjši napor, saj se, kadar delamo določeno stvar ali razmišljamo o njej, naš organizem naravna na to dejavnost in mobilizira energijo ter sposobnosti in dotično stvar lažje naredimo, kot če so notranji viri bolj razpršeni. Namesto, da čakamo na tak trenutek, ko nam bo prišlo 'samo od sebe' na misel tisto, kar želimo narediti, pa lahko tudi zavestno začnemo razmišljati o tej stvari. Predstavljamo si lahko, kako to stvar že počnemo in si morda celo zapisovati načrt zanjo. Na ta način bo potrebno manj volje ali 'prisile' za preklop v to dejavnost. Predstavljamo si lahko tudi rezultate te dejavnosti, ki jih želimo doseči. Če začnemo kar delati, je za to potreben precej večji napor, kot če to najprej naredimo v mislih.

Če želimo premagovati lenobo na določenem področju, na primer pri študiju, je pomembno da širimo ali ustvarjamo psihološki in komunikacijski prostor za dotično področje. Torej enostavno rečeno, da razmišljamo in načrtujemo, ter se z ljudmi pogovarjamo ali jim pripovedujemo o svojih načrtih in dosežkih. Pomembno pa je, da si za to najdemo ustrezne sogovornike, da nas ob tistih, ki se za to ne zanimajo ne bi minila volja do te dejavnosti, kar bi bilo ravnoi nasprotno od tega, kar želimo doseči.

Pri premagovanju lenobe je pomembno tudi, da ne odlašamo, ampak stvari naredimo takoj. Da bi si zadevo olajšali se lahko tudi prelisičimo in si rečemo, da bomo naredili le kako malenkost. Potem ko smo že pri delu, nas pa ponavadi 'potegne' in z lahkoto naredimo več kot smo si zastavili. Pomembno je da se osredotočimo predvsem na naslednji kotrak, pa čeprav imamo v vidu tudi dolgoročni načrt. In ravno ta dolgoročni načrt pripomore, da je vsak korak videti toliko manjši. Najbolj uspešni so namreč tisti ljudje, ki si zastavijo dolgoročne in visoke cilje, potem pa se vsakič sproti posvetijo predvsem naslednjemu, ki je le malo višji od tistega, ki so ga že dosegli.

Naredimo načrt
Pri zahtevnejših 'podvigih' je zelo koristno da si napišemo ali skiciramo načrt vključno s podrobnostmi. Pri tem ko delamo načrt že ustvarjamo psihološki prostor in premagujemo miselno ali duševno lenobo. Pogosto se nam že pri načrtu zatakne in če ne znamo napisati niti načrta, kako naj se potem sploh lotimo stvari? Neredko je ravno to, da ne vemo, kako bi se zadeve konkretno lotili razlog za dozdevno lenobo, to je, da se dotičnega opravila izogibamo.

Poleg tega da naredimo načrt, pa moramo določenemu opravilu nameniti tudi čas. Pri tem moramo poskrbeti, da ne bomo imeli preveč motenj, ampak bomo imeli dovolj miru, da bomo lahko zastavljeni načrt izpeljali. Kolikor več motenj imamo, toliko težje bomo opravili nameravano stvar.

Če nas strah ovira
Pogosto se je za to da bi se lotili nečesa treba spopasti z strahom, dvomom in negotovostjo. Pri tem je zelo koristno, da se jih čim prej znebimo, kar je na nek način najenostavneje, če se zadeve kar takoj lotimo, in strah ter dvome pustimo vnemar. Še posebej pa se ne smemo z njimi ukvarjati in jih pestovati. Če hočeš skočiti v mrzlo vodo, je najbolje da to storiš takoj, ker bolj kot odlašaš, manj je verjetno, da boš to sploh storil. Če se nikakor ne moremo znebiti strahu, dvomov ali odpora, pa je lahko, kot pravi Terezija deteta Jezusa, enostavno naredimo tako, kot da nas ne bi bilo strah oziroma ne bi imeli dvomov ali odpora.

Spočiti smo bolj učinkoviti

Čeprav morda ni samoumevno na prvi pogled, pa k premagovanju lenobe spada tudi počitek. Pomembno je, da z delom prenehamo, kadar smo utrujeni, in si odpočijemo, četudi še nismo naredili vsega, saj lahko sicer naredimo več škode kot koristi. Če z delom pretiravamo, se nam le-to lahko upre, poleg tega pa je, kadar smo utrujeni naša učinkovitost bistveno manjša, kot kadar smo spočiti.

Poleg počitka, se je potrebno dosežkov tudi veseliti si za njih dati priznanje. S tem ko se veselimo ob dosežkih razvijamo veselje do dela in če delamo z veseljem, nas je tudi manj strah ovir ter lažje premagujemo napore.
 

Obvladovanje težavnih strank, (8 ur)- sreda 11.4.2018, 14.00- 20.30, Ljubljana

več...

Mediacija - posredovanje v sporih (16 ur) - ponedeljek, 7.5. in torek 8.5.2018, od 14.00 do 20.30, Ljubljana

 

več ...


Smernice za srečen zakon (8 ur)- ponedeljek 14.5.2018, 14.00-20.30, Ljubljana

 

več ...


Tehnike pogajanj (8 ur)- torek 15.5.2018, 14.00-20.30

 

 

več...





(c) 2011-2018 Zavod RAKMO - Center za mediacijo in obvladovanje konfliktov - Vse pravice pridržane
Produkcija 5ka